اعضاء ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف ، با امام خامنه ای دیدار و گفتگو کردند.
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي

به گزارش خبرگذاری فدائیان حضرت  امام خامنه اي به نقل از  دفتر مقام معظم رهبری، اعضاء ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف، با امام خامنه ای دیدار و گفتگو کردند.

بنا بر این گزارش اهم سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در این دیدار به شرح ذیل می باشد:

سنت حسنه اعتکاف از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی/ در برنامه‌ریزی‌ها اصل بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند باشد (۱۳۹۳/۰۲/۱۸ - ۱۷:۳۴)
عصر امروز (پنجشنبه) بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف که در تاریخ 15 اردیبهشت 93 برگزار شده بود، در جشنواره سراسری اعتکاف که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، منتشر شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف، شوق عمومی و اقبال حیرت انگیز به سنت حسنه اعتکاف را از جمله برکات الهی و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی خواندند و تأکید کردند: متصدیان و مباشران این سنت نبوی باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و همچنین شناسایی آسیبها و تهدیدها، زمینه هر چه نزدیکتر شدن ذهن و دل معتکف به خداوند و طهارت روحی او را فراهم کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، عبادت اعتکاف را به جان خریدن ریاضتی همراه با شوق و رغبت برای ارتقای معنویت توصیف کردند و افزودند: عشق وصف ناپذیر جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامی که امروز در مساجد و دانشگاههای سراسر کشور نمود دارد، باید بعنوان فرصتی ارزشمند قدر دانسته شود.
ایشان با بیان اینکه فرصت اعتکاف باید مختص به عبادت و توجه بیشتر به خداوند متعال باشد، گفتند: آموختن و تجربه‌ی معاشرت اسلامی، ارتباط دوستانه و برادرانه با معتکفین و همچنین تعلیم و تعلّم معارف دینی از جمله‌ی فرصتهای این مراسم نورانی است.
رهبر انقلاب، برنامه‌ریزی هوشمندانه و آسیب شناسی متناسب با روح و معنای اعتکاف را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در برنامه‌ریزیها اصل باید بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند و در مقابل انقطاع از جنجالها و حاشیه‌های متعارف جامعه و زندگی باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

بــــــردگی کلمات
ساعت12:18---19 ارديبهشت 1393
بسم الله
سلام


ذره ذره هــر چه بـــود از من گرفت

دیـر دانستم که گیتی رهزن است


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+ تاریخ استخراج خبر جمعه 18 ارديبهشت 1393زمان استخراج خبر17:34 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 139
بازدید ماه : 1539
بازدید کل : 43223
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است